Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
08.03.2007 21:51 - ВЕНДЕРС - ИНТЕРВЮ
Автор: dstatulov Категория: Изкуство   
Прочетен: 801 Коментари: 0 Гласове:
0



В „Обетована земя” се усеща голяма виталност, доста млада енергия… Този филм снимах в младежка компания. Почти за всички от екипа това е дебют. За оператора, композитора, монтажиста. До този момент те бяха правили само видеоклипове и късометражни филми и сега се впускаха в голямото кино. За мен този процес беше много вълнуващ. Виталността идва и от чувството на гняв и разочарование, които всъщност ме накараха да снимам отново. Реших, че ако искам да остана в Америка, трябва да изкажа това, което се е натрупало в мен. Вярвате ли, че може да промените нещо с филмите си? Не, и затова гневът ми не стихва. Но все пак киното е някакво облекчение. Често си мисля, че ако не бяха атентатите от 11 септември, щяхме да живеем в съвсем друг свят В „Обетована земя” се усеща голяма виталност, доста млада енергия… Този филм снимах в младежка компания. Почти за всички от екипа това е дебют. За оператора, композитора, монтажиста. До този момент те бяха правили само видеоклипове и късометражни филми и сега се впускаха в голямото кино. За мен този процес беше много вълнуващ. Виталността идва и от чувството на гняв и разочарование, които всъщност ме накараха да снимам отново. Реших, че ако искам да остана в Америка, трябва да изкажа това, което се е натрупало в мен. Вярвате ли, че може да промените нещо с филмите си? Не, и затова гневът ми не стихва. Но все пак киното е някакво облекчение. Често си мисля, че ако не бяха атентатите от 11 септември, щяхме да живеем в съвсем друг свят. Но те са факт и сега не можем само да се питаме как би изглеждал света без тях. Аз се занимавам именно с това. Опитвам се да намеря пътя към диалог с американската публика, въпреки че моите филми се гледат повече извън Америка. Америка „Обетована земя” ли е ? Да, в известен смисъл. А всъщност „кръстник” на филма е Ленард Коен. Заглавието на филма дойде по време на снимките. Не исках да използвам работното „Страх и отчуждение в Америка”, защото е доста мрачно. По това време слушах последния диск на Ленард Коен „10 нови песни”. „Обетована земя” е любимата ми песен – образна, ярка. Какво по добро заглавие? Обадих се на Ленард Коен и той ми го подари с удоволствие. Дори написа още една песен. При избора на актьорите имаше ли такива „случайности”? Със Сам Шепърд се готвехме за снимките на „Не ме търси”. Бяхме избрали изпълнителите на главните роли, локациите. На един кастинг за второстепенните роли се появи Мишел Уилямс. Тя беше само на 21 години и беше твърде млада за ролята, но ме порази красотата и естественото й поведение. За съжаление нямаше как да я включим във филма. Изведнъж ми се обаждат и казват, че филмът няма да се снима и така се оказах в неочаквана ваканция. Бях доста разочарован, докато изведнъж не осъзнах, че пред мен изниква шанса да снимам съвсем друг филм. Отдавна исках да разкажа за политическия климат и параноята, обхванала Америка след 11 септември. Тогава осъзнах, че вече имам и изпълнителката на главната роля – Мишел! Обадих й се и тя веднага се съгласи, но беше доста изненадана. Веднага се впуснах да пиша сценарий и само след три седмици започнахме снимките. Лана беше първият персонаж, който ми дойде наум. Отначало исках тя да бъде главната героиня във филма – наивна, простодушна американка, която се учи на демокрация в Африка и Палестина, но изведнъж попада в центъра на Лос Анджелис и разбира ,че той изглежда като типична страна от третия свят. Но разбрах, че ми трябва и противоположен образ – патриот и републиканец . не карикатура, а реален персонаж, към който изпитвам единствено съчувствие. За тази роля се спрях на Джон Дил - с него бяхме работили в „Краят на насилието”?. Там той имаше второстепенна роля, но още тогава си помислих, че е достоен за централна роля. И в ”Обетована земя       ” той я изигра. Дистанцията между актьорите и персонажите изчезна много бързо. А цифровата камера е страхотна! Снимаш, снимаш, не можеш да спреш, а актьорите престават да си дават сметка дали е репетиция или снимка. Може би цифровата камера позволява и много близки планове Да, може да се снимат много близки планове, без да се смущават актьорите. И още нещо – близките планове, заснети с тази камера изглеждат страхотно. С какво се различава този филми от предишните? Преди не ми стигаше търпението и търпимостта. А „Обетована земя” е много „търпелив” филм. Аз заставям себе си дълго и настойчиво да наблюдавам закостенелия консерватор и той дори започва да ми става симпатичен. Гордея се с това.


Тагове:   интервю,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: dstatulov
Категория: Изкуство
Прочетен: 1633001
Постинги: 192
Коментари: 602
Гласове: 801
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031