Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
28.03.2007 22:36 - Интервю с Люк Бесон
Автор: dstatulov Категория: Изкуство   
Прочетен: 1364 Коментари: 1 Гласове:
0

Последна промяна: 28.03.2007 22:38


Люк Бесон: Смятам, че е много важно да уважаваме и да се вслушваме в детето в нас!    Смятате ли Артур и Mинимоите” за един вид почит към света на детството?          Със сигурност. Един философ веднъжказал че,"детето е бащата на човека" – всичко, което знаем за света, сме научили в ранната си възраст. Интересно е, че децата имат по-дълбока връзка с и повече почит към природата от някои възрастни.   По какъв начинсе запознахте с Артур и неговия приказен свят?          Патрис Гарсия и неговата съпруга Селин дойдоха при мен с предложение за телевизионен сериал. Те бяха подготвили къс текст,базиран на история за малки феи. Тогава за първи път видях рисунки на Артур и Mинимоите. Тяхната вселена ми се стори доста запленителна, но идеята за серии не ми допадаше, така че предложих да направим филм. Това начинание изглеждаше твърде амбициозно за тях и те помолиха за известно време за размисъл. Това беше разбираемо, защото ставаше въпрос за преминаване от маломащабен проект към продукция с екип от 350 - 400 човека, с рискада се изгуби магията и персоналността на историята. Накрая, те решиха да рискуват и ние предприехмеедно пътуване, което продължи четири години и половина!    Какъв беше първия етап в превръщането на този проект в действителност?          След като взехме решението да реализираме филма, аз се свързахс продуцента Eманюел Прево, който има опит с анимацията. Патрис Гарсия също го познаваше и ние тримата размишлявахменад най-добрия начин да задвижим проекта. Големият въпрос беше,"как ще направим това от техническа гледна точка?". Ние не искахме филма да е само в три измерения, но също да използуваме елементи от истинския живот и декори в студио. Тогавасе включва и четвъртият мускетар : Пиер Буфен. С него съм работил надедин клип на Мадона и надспециалните ефекти за някои от моите филми. Той се слави със своя професионализъм. Искахме проекта да бъде реализиран в Европа, така че Пиер беше идеалният сътрудник. Той се присъедини към нашата малка група, където всеки уважаваше професията и таланта на другите.    Какво знаехте за анимацията преди да започнете работа над филма?          Абсолютно нищо. Бях абсолютен новак, но моят подход беше същия като при нормален филм – исках да разкажа история и да създам герои. Този проект не се различаваше от предишните ми филми. Въпреки това, начина, по който филмът трябваше да бъде изграден, беше напълно различен. Не ставаше въпрос за режисьор зад камерата, аза режисьор зад 200 човека, които работят на компютър. Технически, това беше напълно ново за мен, но това по-скоро е филма на режисьор, който използва различна техника, а не техник, който се опитва да режисира филм.    Какъв беше вашият подход към използването на тези нови техники?          Гений на име Пиер Буфен създаде система, която позволява запис на движенията на даден актьор, без да се прибягва до обичайните маркери. Бях напълно свободен да насочвам актьорите във всички нужни посоки. Това е напълно ново. Не мога да ви обясня обстойно как го прави, но аз бях изумен.Това беше най-добрият материал, който можех да дам на аниматорите.От друга страна, като заснех актьорите от различни ъгли, можех да дам на аниматорите цялостни референции за изражения на лицето, усмивки, намерение, поведение и т.н.. Не съм голям ентусиаст, що се отнася за технология - аз нямам компютър или имейл адрес - и моето вдъхновение идва главно от живота около мен, от истинския живот. И така, аз съм резервиран към виртуалният свят, дори и той да ме удивлява.    Никога не сте планирал да направите 100 % триизмерен филм?          Що се отнасядо три-измерните филми, Pixar е на върха, аDreamworksса стъпка зад тях. Вместо да се впускам в добре изследваната от тях област, помислих, че ще бъде по-интересно д направя нещо ново, нещо, което никой не бе правил до сега. Такъв е случаят с този филм, който комбинира три-измерни образи в действие с три-измерни декори, които са базирани на актуални модели - ние наистина направихме гигантските гъби, които виждате във филма! Този подход дава уникално качество и завършеност на образите. Това е нашият начин да се конкурираме с тях, дори и да сме мъничка компания в сравнение с тяхната.    Какво беше структурата за финансиране на високо-бюджетенфилм като този?          Да, 65 милиона евро са много пари и ние трябваше да само-финансираме проекта за първите две години. Невъзможно е да убедиш потенциални партньори пет години преди премиерата като им покажеш скица и заявиш : "Ще бъде страхотно!". Преди да разполагате с нещо по сериозно като проект, който да представите, е много трудно. За щастие, след две години работа, благодарение на първите кадри, които създадохме, повечето от чуждите инвеститори, с които работя редовно, ми гласуваха доверие и това беше от огромно значение. Тогава, на своя страна имахме “Атари”, които поеха риска и се присъединиха три години по-рано, когато разполагахме с много малко материал. Това беше страхотно, защото техните екипи от аниматори идваха и работеха с нашите хора,обменяха идеи за над две години. Съвместната работа проличава в крайния резултат.    Имахте ли идея за мащаба на проекта?          За щастие, бях в пълно неведение, когатореших да участвам в това приключение. Мислех, че ще отнеме няколко години, а не цели пет години от моя живот! В същност, започнах да унивам след около две години, когато все още нямахме сериозни резултати от цялата свършена, за това време работа. Представете си, нито една секунда снимки, след две години работа! Предполагам, че Пиер Буфен го е усетил, защото ми показа първите няколко секунди от кадрите, само седмица след като се включи в проекта.   Има ли много от вас в образа на Артур?          Да, той е 50 % като мен. Повечето деца са преминали през раздяла или загуба в техните семейства, и това винаги е истинска травма. Аз също преминах през подобни неща, които дълбоко ме засегнаха и това е и най- емоционалната част от филма. Има част от мен и в Селения, малко в Бетамеш и в Макс! Тъй като и аз имам деца, знам, че не винаги лесно е да говорите на тема морал и уважение с тях. Създаването на историята на Артур и неговото търсене на отговори на тези въпроси, също беше начин да разговарям с моите собствени деца. Те няма да ме послушат, но ако Артур е този, който говори, това значи много повече за тях.    Какво е вашето влияние над дизайна на образите?          Влияние не е правилната дума. Патрис Гарсия и неговия отличен екип правеха купове предложенията и, като капитан на кораб, аз трябваше да избера посока и да направя крайните решения, като уважам приноса всеки.    Така ли седят нещата и със Селения, която изглеждаобект на определено внимание?          Да, беше кошмарнотрудна за изработка! Докато повечето от героите, като Кралят и Бетамеш, бяха готови на втората година от продукцията, Селения беше постоянно променяна в продължение на четири години. Винаги имаше някакъв детайл, който трябваше да се доизпипа... тя е истинска принцеса!    Какво е вашето участие в кастинга на актьорите?          Подсъзнателно, ние смятахме да направим и втора част. Артур е трилогия. И така, когато мислите за хора, с които смятате да работите, вие визирате не само техния талант, но и тяхната индивидуалност. Те трябва да бъдат надеждни. Те трябва да бъдат хора,с които можете да прекарахте почти десетилетие! Фреди и Mия бяха идеални от тази гледна точка. Те притежават талантът и индивидуалността!    Фреди Хаймор особено е внушителен за неговата възраст. Как го избрахте?
        Кастингът беше многосложен, лакатушещ между Франция, Великобритания и САЩ. Беше много трудно да изберем млад актьор за водещата роля - той трябва да притежава невинността на дете и професионализмът на актьор, защото трябва да се снима постоянно, да знае перфектно репликите си и да разбере и усвои героя си. Бях в огромна дилема, опитвайки се да избера между три английски деца и двама американци. Тогава, кастинг-директор, който не работеше по проекта предложи да погледна някои снимки на Фреди. Charlie and the Chocolate Factory” току що беше излязъл. Отидох да ги погледна и незабавно взех решение. Когато едно дете изпъкнепред останалите и се вижда от цяла миля, вие не мислите два пъти. Бях много щастлив, защото това ми се случва за втори път. Първият път беше с Натали Портман, която беше удивителна дори на 11 години, и сега с Фреди, малко по-голям от Натали, носъщо толкова внушителен.    Мия Фароу е неочакван избор...          Рядко се намира актриса, която, като нея, е играла млада девойка в главната роля в романтичен филм. Тя е така сладка и любезна. Тя обича деца и приказките. Не ми трябваше време за да реша.    И след това идва ред на престижните гласове...          Между Disney и Pixar, е пробвана почти всяка комбинация. Трудно е да намериш известен актьор, който никога не е озвучавал анимационен филм. Исках да поканя Snoop за гласа на Макс. Просто харесвам неговата индивидуалност и музика. Когато видя илюстрация на героя, той каза"да, разбира се" и това ме вдъхнови да поканя и други изпълнители. Мадона, коятосъм късметлия да познавам за известно време, беше гъвкава и ефективна както винаги. Потърсих я. Тя се съгласи. Записахме го. Относно Дейвид Боуи, той е гений. Да работя с него беше сбъдната мечта. 


Тагове:   интервю,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - :)
28.03.2007 22:42
Благодаря, очаквах го :)))) Или поне се надявах ;)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: dstatulov
Категория: Изкуство
Прочетен: 1638662
Постинги: 192
Коментари: 602
Гласове: 801
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930