Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
06.01.2008 21:35 - ЗАЩО НЕ ХОДИМ НА КИНО?
Автор: dstatulov Категория: Изкуство   
Прочетен: 11111 Коментари: 26 Гласове:
1


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
      Скоро попаднах на една на пръв поглед суха статистика на Евростат (статистическа служба към Европейската комисия), която обаче за мен преливаше от съдържание. Според изследването българите най-рядко ходят на кино (0,3 пъти годишно) при среден показател за Европа 1,9 пъти. Най-често с кино се забавляват  ирландците (4,2 пъти годишно) следвани от французите (3 пъти) и испанците (2,8 пъти). Публикацията завършва с информация, че през 2006 г. над 50% от жителите на ЕС са казали, че поне веднъж в годината са ходили на кино, а в САЩ пък 64% от хората ходят два пъти в годината на кино.       Причините за отлива на българските зрители са много. И тук проблема ще го разгледам не само като кинокритик, но и киноман. Естествено, това е появата на Интернет и възможността на все повече хора да си “теглят” филми. Този аргумент обаче куца. Ако следваме тази логика, би трябвало българите да ходим най-много на кино, защото процентът на ползвателите на интернет и достъп на интернет до дома е най-малък в Европа! Но не е така. Истината е, че кинокултурата в България безвъзвратно си отиде.       Семенцето на проблемът бе засаден преди много години, когато “Александра видео” и дъщерните и компании станаха монополисти на видео, а в последствие DVD пазара. Тази фирма имаше интерес да се отдават под наем или продават техните касети. “Александра” поеха правата за видео разпространение на всички основни холивудски компании. Това бе и причина да се създаде веригата от видеотеки “Александра видео” и “Александра видео шок”. Разбира се те нямаха нищо против постепенно да се увеличава цената на входните билети за кино, защото имаха пряк финансов интерес – много хора биха избрали да вземат (макар и по-късно) един филм на видео – излиза по-евтино и повече хора в семейството могат да го гледат. Другите дистрибутори предпочитаха високи цени на билети за сметка на броя на зрителите. В същото време някои от малките фирми, които разпространяваха предимно независими филми започнаха да намаляват и фалират, под тежестта на скъпия билет и намаляващата публика, а други се разглезиха да внасят каквито и да е европейски филми само за да вземат субсидия от европейския фонд за подкрепа на разпространение програма “Медиа”. Това повлия изключително върху качеството на репертоара.        По това време (1998 г.) усилено се готвеше приватизацията на “София филм” (фирмата, която държеше столичните кина “Модерен театър”, “Сердика”. “Мир”, “Москва”, “Изток” “Европа палас” и др.) В страната това вече се случваше с всички кина, като повечето се превърнаха в дискотеки, клубове, бинго зали и пр. Тук Агенцията за следприватизационен контрол очевидно не свърши никаква работа. Без да навлизам в повече детайли, така за няколко години от 100 оцелели кина след 10 ноември 1989 г., днес останаха по-малко от пръстите на двете ми ръце и повечето намърдани в “прекрасните” молове и мултиплекси. Киното, като част от градската култура изчезна.      Имаше апетити дори към филмотечното кино “Одеон”, но то е част от културната институция Българска национална филмотека и нямаше как това да се случи. Обратно би било прецедент в световното кино. Все едно Националната библиотека да остане без читалните си... Малцина сигурно знаят, че кино “Модерен театър” е второто в Европа кино създадено като сграда с цел да се прожектират филми. Дотогава в България и цяла Европа салоните (театри, читалища, клубове) са били пригаждани за прожекция на големия кинематограф. Днес няма кино “Модерен театър”. То не работи от няколко години. Вероятно е изчаква да мине периодът, в който не може да се промени предмета на дейност споменат в приватизационния договор, след което на негово място ще има обширен търговски център, офис помещения или кой знае какво. Но не и кино! Срамно и жалко.      Сигурно има и други причини ние българите да спрем да ходим на кино. Аз маркирах само част от тях. Не на последно място е и лошият репертоар от филми. През втората половина на 2007 година не мога да посоча един филм, който да си заслужава да бъде видян (изключвам “Лабиринтът на фавна”, който излезе на 27 декември).        Някога имаше и студиен показ, при това не само в София (някогашните кина “Левски” и “Витоша”), но в във всеки бивш окръжен град. Избрани филми (понякога въпреки комунистическата цензура) се прожектираха в препълнени зали, които се представяха от кинокритици като покойния проф. Тони Анрейков. Киното не беше само развлечение за масите, “най-важното изкуство” по Ленин, а начин на живот, осмисляне на битието. Създаваха се цели поколения с вкус към добрия филм. Сега това се случва в малки оазиси каквито са “София филм фест”, “Киномания” и специализираните програмите в кино “Одеон”.          За съжаление познавам млади хора (на около 18-19 години), които още не са стъпвали в киносалон. Никога не са усещали тръпката да споделиш с десетки непознати емоциите, които провокират любимия филм в тъмния салон...



Гласувай:
1



1. анонимен - Интересно...
06.01.2008 21:45
И тъжно.
За мен единствената причина да ходя по-рядко на кино е фактът, че дават изключително малко филми, които си заслужават. В моя град не е имало много закрити кина, нито билетите са скъпи. Просто не дават нищо. Преди 2-3 години ходех почти всяка седмица, докато миналата -- едва около 5 пъти. И то все на "комерсиални" филми -- това е единственото, което прожектират, затова пък салонът е пълен. Кой каквото си търси. Ако искаш нещо качествено, наистина ти трябва интернет или видеотека, в краен случай.
цитирай
2. thomas - Не знам колко е вярна тази статистика...
06.01.2008 22:03
Според нея излиза, че годишно в България на кино ходят общо 2 милиона и 200 хиляди души, което прави 6000 на ден. При положение, че само двете Арени плюс Синема сити и Синеплекс имат над 12,000 места, а на ден всяка от залите има поне по 4 прожекции, т.е. общия брой хора, които могат да гледат кино в София, е 48,000 (това е силно занижено и се отнася само до София, но да допуснем, че други кина изобщо няма в страната), ще излезе, че средното натоварване на тези скъпи съоръжения е 12.5%. Ходя доста често на кино и мога да се закълна, че процентите изобщо не са такива. Няма бизнес, който може да оцелее с 12.5% натоварване. Да не говорим, че е редно все пак да включим и други кина, които в цялата страна дори и да са много по-малко на човек от населението, сигурно все ще осигурят капацитет за поне още толкова, колкото осигурява София. Тогава общият процент за страната ще се окаже не 12.5, ами 6.25. Е хайде по-сероизно, а?

Тъпите филми са една сероизна причина да не се ходи на кино. Само че практиката показва, че именно някои от най-тъпите филми имат най-обилно количество зрители. Така че ще излезе, че затъпелите зрители са главната причина да не се гледа хубавото кино, а пък тъпите филми пречат на културните зрители, като ги лишават от филми, които могат да гледат.

Само като си спомня как през 80-те сме чакали на опашки в кино Дружба (Одеон) всяка седмица и гледахме поне по 10-12 филма месечно, и така с години. И как прекарвахме на опашки по цели нощи на първите кинопанорами, за да имаме възможност да гледаме най-новите и прекрасни филми, които индустрията създаваше тогава. Сега подобни шедьоври са изключение и се случват по не повече от 2-3 в годината.

И все пак, ако се върна към корена на този пост, имам сероизни съмнения във верността на тази статистика.
цитирай
3. анонимен - в Модерен театър гледах за първи път кино
06.01.2008 22:08
"Годзила срещу Биоанте"
цитирай
4. jedi - Защото...
06.01.2008 23:31
Няма естетическа потребност от ходене и гледане на изкуство. Това дето се дзверят пред екранчетата в къщи на свалените торенти НЕ е кино. Което само по себе си доказва по-горното твърдение.
Да, наистина е проблем, че филмите не са това, което бяха, но и зрителите вече не са същите. Много огромен процент вина в този случай имат компютрите - в частност - игрите. Огомната липсваща маса от процентите, които съобщавате е пренасочила избора си на "краткотрайно забавление" към игрите. Хардкор киноманите винаги са били една малка част от общият процент.
И границата между тях и тези, които гледат за мимолетно забавление, е определящата, според мен разбира се. Да не забравяме и основните принципи на простотата - какво прави човек за да отиде на кино - той се "движи" първо и второ - дали мотивацията за задвижване(разбирай любов към киното) е по-силна от амортизираната физика, в резултат на седене: на работа в офиса; пред компютъра; пред телевизора; или просто в кафенето.
Колкото и глуповато да звучи, това са фактори, които имат огромно значение.
Друго нещо - големите мултиплекси убиха "кварталното кино зад ъгъла". Това не е просто носталгична констатация. Голям град като София, например, а аз имам толкова малък избор на киносалони около себе си. Да речем, че искам да гледам филм без ефекти и саунд за глухи - в Арена ли да отида?! Не се връзва. Просто отрязаха правото на избор, най-общо казано. Има филми, за които и накрай света ще отида, без значение колко транспорт ще изхарча, но има и филми, които БИХ искал да гледам, филми на непознати или нови имена, за които бих искал да си съставя мнение или чисто и просто от киноманско любопитство, но мисълта за отиване на майната си, ме кара да се замисля. Ето го още едно липсващо парче.
цитирай
5. thomas - @demonvision
06.01.2008 23:33
1. Мислиш си, че гледаш филми, всъщност гледаш жалки подобия - големият екран няма нищо общо дори с DVD качеството, камо ли с това, което можеш да видиш на твоя монитор.

2. Понеже ти е безплатно, първо сигурно гледаш куп глупости наред с хубавите филми (защото не ти се налага да си избереш кое да гледаш), второ по този начин губиш време, в което би могъл да печелиш пари или поне да учиш нещо, и трето научаваш се да не цениш това, което хората са създали.

3. Нарушаваш и закона :-)
цитирай
6. анонимен - Caboose
07.01.2008 00:20
Не съм много съгласен с thomas. Това, което казва е вярно, но се предполага, че имаме избор - да гледаме някой филм на кино, да го вземем 2-3 години след премиерата му на касета или DvD или да изтеглим пиратско копие от интернет.
Не забелязах никой да споменава един основен факт - градовете в които няма нито едно кино, а те не са малко. Знам сума ти градчета, в които не остана киносалон. Всички те бяха закрити още в началото на 90-те. Аз живея в такъв град. Навремето имахме 4 киносалона, след 96-та не остана нито един. Аз лично предпочитам да гледам един филм на голям екран - така удоволствието е по-голямо. Но какво мога да направя след като нямам тази възможност ?!? Нямам намерение да чакам 3, 4 или 5 години, докато този филм излезе легално на DvD, чрез така наречените разпространители. Така, че ми остава единствено "да наруша закона" и да изтегля филма от интернет веднага след като се появи с прилично качество. Не е като на кино, но пък поне не съм го гледал, когато другите вече са забравили сюжета му :)
цитирай
7. felicity - ...
07.01.2008 00:49
Така и не разбрах защо ни закриха кината в София.
Не умирам от желание да бия път до другия край на града, за да гледам "изкуство". Т'ва с центровете е най-голямата глупост, която можеше да се случи.

На добър филм рядко попадам...

И да, 6-7 лв. за кино не бих дала. Предпочитам да го гледам на двд след година. Пфф, та аз на театър ходя за по 4-5 лв...
цитирай
8. анонимен - tv6t
07.01.2008 01:35
Мога да ви кажа, че интернет е една от основните причини да се запази някакъв интерес към киното у една сериозна група хора, а не е обратното, както обичат да ни заблуждават разни "разбирачи".
цитирай
9. thomas - ...
07.01.2008 02:07
@7
А ако един филм не "излезе" в интернет, ти никога няма да научиш за него и изобщо няма да си нещастен от това, нали така? Т.е. тъй или иначе каквото ти "дадат", това гледаш. Дали ще са разпространителите, или "рилийзърите", има ли значение. Това, че в твоето конкретно малко градче няма кино, не е особено оправдание - надали разчиташ да получаваш цялата ти нужна култура на една ръка разстояние - щом нямате кино, още по-сигурно е, че нямате и концертна зала, да не говорим за театър или опера. И тях ли ще си ги набавиш като преживяване от интернет? И щом едно изкуство струва повече от кило евтини кренвирши, ще се откажеш от него ли? Така ми звучи... Имам приятел, който живее на 60 километра от София, но ходим заедно на кино поне 1-2 пъти в месеца тук, може би дори по-често, отколкото има филми, които заслужават това. Така че стига човек да обича киното, сигурно все ще намери и повод да го включи в програмата си, когато отива до близкия по-голям град, в който има възможност да гледа кино на голям екран.

@8
Не си криви душата! Можеш ли да сравняваш скапаните и смрадливи някогашни квартални кина с преживяването, което получаваш сега в Арени-те (не съм съгласен само с културата на пуканките, но в името на звука, картината и креслата съм готов да я преглътна). Я ми изброй какво друго можеш да направиш със 7 лева, та не ти се дават за кино? Вярно, че малко филми заслужават и един лев, ама не виждам защо тогава трябва да ги гледаш, ако са ти безплатни - само губиш време.

@9
Това, дето идва от "интернет", много рядко прилича на кино (за да заприлича, трябва да имаш такава техника, че ако я имаш, със сигурност цените на билетите за кино са ти последния проблем в живота). Така че "интернет" (нарочно го слагам в кавички) само изкривява представата за това какво е киното у една голяма група хора, която си мисли, че щом "точи", значи гледа кино.
цитирай
10. viovioi - защото
07.01.2008 07:39
в град Монтана(областен град) няма кино!
цитирай
11. buboleche - Аз ходя на кино почти всяка седмица.
07.01.2008 09:26
и единствения проблем е, че нямам избор какво да гледам на кино. Тук дупката запълвам с филми от мрежата. Вярно ,че не може да се сравнява с ефектите на киното ,но има много стойностни филми , които едва ли ще видят бял свят по българските кина. И не виждам нищо лошо в това ,че кината започват да се разполагат в молове. Където и да са - важното е да ги има, и на мен това ми се струва добра тенденция.
И съм съгласна с деветия коментар. Точно така си е.
цитирай
12. maznislav - За тези, които казват, че няма хубави филми.
07.01.2008 13:50
Мога да ви кажа, че ама много жестоко се лъжете. Това че не са всяка седмица е друг въпрос ама мога да ви кажа, че със сигурност миналата година на почти всички филми на които съм ходил са ми били супер интересни и са били много добри. Никой не ви кара да ходите на Спайдърмен 2 или Супермен 8 избирайте си филмите и ще видите, че има много яки. Също така искам да ви кажа, че доводите със няма кино и затова дърпам филми от нет-а са повече от смешни. Аз си дърпам филми ама и гледам кино, може и да ощетявам някого ама честно казано докато има възможност да си тегля ще си тегля, като нямам може би ще започна да си взимам двд-та под наем.
цитирай
13. анонимен - Ако си Иван, поздравен си
07.01.2008 15:23
България няма кино. Няма и школа за кино. Оттук оттам се правят опити да се филмират дълбоки социални проблеми. Но като липсва дори звукотехник, нямат начин да ме накарат да ги гледам.

И ти сега какво ми казваш за Александра ? Че станали разпространители на чужда култура и си вземали квит пари си искат, за да я дистрибутират по разни носители и затова аз трябва да им поддържам монопола ?

Ми..кхъм.
Инвестирах в техника за домашно кино.
Пуснах си бърз интернет.
Чета амазонската дв и развалените домати плюс филмова критика от вестниците и списанията, за които сме абонирани. Колекцията ми Наточени Филми е в дивХ и Хвид и през 2002 наброяваше 800 заглавия.
Следя 22 американски сериали.
Техниката ми се изплати първите четири месеца.
Днес АЗ решавам КОГА и КАКВО ми се гледа.

Ходя на кино, когато филмът е направен за голям екран - Трилогията Властелинът на пръстените, Междузвездни войни, новите немски филми за ЩАЗИ, Хари Потър..Обаче нов филм ми струва десет евро както и да го смятам. Три видеокасети, двд в Блокбастъ са ми толкова за 24 часа.

Това че не се ходи на тумби на кино означава доста различен стил на живот от този на баба ми. На мен и четката за зъби ми е с два бутона, докато нямам доказателство че тази на баба ми изобщо е имала дизайна на обиктовена Колгей.

Католиците ходели по-често на кино и гледали повече мерикански филми, за да мразят още по дълбоко най-наивната нация в света. Хубо. И кво ?

Българите нямали кино и не ходели да гледат мериканско кино -- не познавали езика, нравите, не разбирали сюжета, мечтаели за съветски петък и филмите за ВСВ. Е, и ?
цитирай
14. анонимен - А, томас4о
07.01.2008 15:31
Забравих да вметна
Техниката ми е B&O..такова в Арената ти още няма и скоро няма да има. Мебелта ми също е скандинавска.
Заради големината на харда и колекциите филми на Бергман, примерно, имам членство в р2р дето е изключително за ценители. Филм пада за 23 минути
Често гледам заглавия три месеца преди да ги пуснат в киносалон.
Как се крадат скриинъри не знам
но такива точа. И архивирам, за поколенията.
цитирай
15. thomas - @анонимен 14 и 15
07.01.2008 16:48
Нагазваме тука в едни води, дето не е хубаво прекалено да си признаваме какво правим... Скоро си купих една bluetooth слушалка на B&O. Сигурен съм, че никой друг в България няма такава. Но не съм особено впечатлен. Да кажем, че по възможности да свалям съм поне около теб. И въпреки това ако един филм в момента го има в Арена, предпочитам да го гледам там. И защото така плащам някак на киноиндустрията, и защото повече ми харесва да гледам на онзи грамаден екран, па макар и заедно "с тълпата". Вярно, мега ме дразни, че не спират да хрупат пуканки, понякога дори и във ВИП залата, че и по телефон да бърборят си умират, но пък така си припомням какво ми пише на паспорта... Преди няколко дена от Лондон пък си донесох няколко такива шеметни колекции от филми, каквито и в торентите няма да срещнеш. Така че не се оплаквам - избор какво да се гледа винаги имам. И все пак не обичам да гледам нещо, което ще излезе на голям екран, на скрийнър, само за да бъда първи... Това не е мач, за да има значение дали гледаш премиерата "пряко" или на запис след няколко седмици.

И все пак сега май не говорехме за нас двамата (не съм Иван, но ако правилно се сещам за кой Иван от Александра говориш, ще го поздравя), а за статистически измеримите навици на българите.
цитирай
16. maznislav - Към Томас и Анонимен.
07.01.2008 23:34
Хайде ходете си мерете ония работи някъде другаде, човека е писал за кино, а не за това кой каква техника имал и от какви места свалял. Сори за офтопика ама такива интернет гъзари направо ме дразнят супер много. Ако нямате какво да правите ходете ринете снях и без това в момента има нужда от работна ръка.
цитирай
17. thomas - @demovision
07.01.2008 23:36
Трябва ли да ти отговарям? Гледам, че се замисляш над проблема - все е нещо... Трябва ли да се дават пари за култура? А трябва ли да се дават за ток? Каква е разликата? В това, че за тока просто нямаш избор (освен да ти го плаща някой друг). А културата... кучета я яли, нали така? :-) Не говоря за теб лично, но не забелязваш ли, че това, че у нас всеки може да гледа всичко, което си поиска, тогава, когато си поиска, изобщо не ни прави по-културни като нация - слушаме си чалгата, пишем си неграмотно и непрекъснато си повтаряме, че това не е важно, не познаваме добре нито своята, нито чуждата история, образованието ни произвежда хора, които не знаят нищо от това, което са учили, но иначе разбират много от политика, мода, спорт, имоти и какво ли още не. Неплащането за културата или образованието води само до едно - до неуважение към тях и до повърхностното им "консумиране".
цитирай
18. thomas - @мазния-какъвто-там
07.01.2008 23:39
Когато кажеш нещо по-смислено, тогава ни прави забележка за това, че не сме по темата. Всъщност сме, ама трябва да се задълбочиш и да ни прочетеш... Ако го беше направил, щеше да видиш, че предпочитам да гледам в кино, вместо да свалям, а и защо.

Между другото, не беше зле като каза в предишен коментар, че имало много хубави филми през последната година, да изброиш бързо три, както би казал Алф.
цитирай
19. thomas - @dstatulov
07.01.2008 23:46
Още в коментар 2 се усъмних във верността на статистиката, която цитираш и опитах да обясня подробно защо ми се струва напълно невъзможна. Обади се поне да потвърдиш, че не си ни пратил за зелен хайвер да си спорим около едно невярно твърдение :-)
цитирай
20. анонимен - @7
08.01.2008 02:33
thomas, аз съм @7 от по-горе. Съжалявам, че пиша като анонимен, не чета особено често блоговете, камо ли да пиша, но темата ме заинтригува. Прав си в много неща. Пропуснал съм да спомена преди, че говорех за Ловеч - град с много добър театър, богата музикална програма... Е, опера няма :) И кино също, което според мен е тотален абсурд. Причината не е поради липса на желание да се направи такова. Имаше много опити да се възродят кинопрожекциите, но за съжаление след тоталното обезлюдяване на града останаха точно тези за които както ти казваш килото кренвирши е по-ценно от една кинопрожекция. Такива като мен са единици. Не съм съгласен с това, че ако филма не излезе в интернет няма да разбера за него. Това значи в един доста голям период от време тука изобщо да не научаваме, че излизат нови заглавия.
Може, както казваш да ходим в съседния град, но дали това е наистина решение ?!? На мен не ми звучи нормално да тичам за всеки филм, който ми се гледа до там, а те не са малко. Също така не е нормално и да гледам пиратските копия, но щом трябва да избирам между тези две ненормалности - естествено, че ще избера тази, коато е по-удобната за мен. Не ме разбирай погрешно - не съм привърженик на пиратското разпространение.
цитирай
21. thomas - @22
08.01.2008 05:25
Не виждам морален проблем в това, което правиш - не се притеснявай :-) Особено след като нямаш достъп до никакво разпространение на смислено разстояние.

Мисълта ми беше по-различна - че хората, които избират интернет "свалянето" пред гледането на кино на голям екран, всъщност лишават себе си от много (а не киноиндустрията, която и без тях си живее доста добре). И когато човек има достъп до добро разпространение, наистина е безсмислено да сваля и гледа всяка глупост само защото му е безплатно - убеден съм, че повече от 2 пъти в месеца трудно някой може да попадне на филм, който на всяка цена е трябвало да гледа, независимо дали базира избора си на това, което му предлага официалното разпространение или интернет.

Честно казано не знаех, че и в градове като Ловеч или Монтана може да няма изобщо кино - по-скоро си представях, че става дума за по-малките градчета, а не за областни центрове. Но явно, че икономическата логика реже без да пита. Пък и не само тя, защото и от футболните отбори се съмнявам да се печели чак толкова гарантирано, но все пак тяхното създаване и управление е някак си по-близко на сърцето на добре облечените бизнесмени...
цитирай
22. miroslavavramov - thomas се оказа голям умник
08.01.2008 16:48
Отиди на кино в коно Влайкова.
цитирай
23. dstatulov - По повод верността на статистиката
08.01.2008 20:08
Информацията я прочетох в няколко електронни и печатни медии, вкл. и във в-к "Дневник", който е сериозен и коректен. А колкото до Евростат, това е статистическата централа на Европейската комисия. Не знам кога са правили проучването и на какъв принцип, но и им вярвам...
цитирай
24. анонимен - някой спомена кино!!!!!!!!!!
08.01.2008 20:55
Каквито кината,такива и филмите.Пример-лятото,мисля си август беше,имаше панорама от филми на Хичкок в кино...........??????Даже и името,му забравих.Такава е реалността и който не я
понася,като мен си тегли филмите,от които се нуждае,а не бозички,за празни главички.
цитирай
25. didim - в някой градове
08.01.2008 20:57
напр.Сливен изобщо няма кино - как някой да ходи????
цитирай
26. thomas - мухаха
08.01.2008 23:38
@demovision
На теб може да съм ти вероятно комуняга, а на мен ти си ми очевидно цървул. Тъп, та вдлъбнат. Не виждаш по-далече от собствения си нос, пардон - монитор. Откъде накъде съм щял да кажа, че гледаш подобия. Ами по чисто технолочни причини например - не ти коментирам вкуса, но вече ми даваш идея и за него. Това, че си от мнозинството, изобщо не прави картинката по-добра, а точно обратното. И повярвай ми, тотално не ме интересува дали ще се оправиш. А светът си е добре, благодаря.

@dstatulov
Опитах да ти направя максимално точна разбивка на местата, с които разполагат кината дори само в София. Само от нея се вижда, че тая статистика с пъти бяга от действителността. Минава ми през ума дори, че не е правена като социологическо проучване, а е базирана на декларирани обороти на кината, които сигурно си имат как да скрият прилична част от приходите. Във всеки случай не мога да я приема за вярна поради числата, които ти показах в първия си коментар. Тази вечер пак бях на кино и забелязах над 12% заетост на залата дори и на екзотичен за нашия филмов пазар френски филм.

@didim
В 2 други коментара бяха споменати Монтана и Ловеч като областни градове без кина. Сега и Сливен. Почвам да си мисля, че ще излязат поне още 10, ако не и повече. Но нещата почват да приличат на съмненията за яйцето и кокошката - дали хората не ходят на кино, защото нямат кина, или нямат кина, защото преди това са спрели да ходят на кино...
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: dstatulov
Категория: Изкуство
Прочетен: 1636921
Постинги: 192
Коментари: 602
Гласове: 801
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930