Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
04.02.2010 07:09 - Високо в небето (Up in the Air)
Автор: dstatulov Категория: Изкуство   
Прочетен: 1284 Коментари: 1 Гласове:
1

Последна промяна: 04.02.2010 07:11


Джейсън Райтман, номинираният за "Оскар" режисьор на Джуно, представя своя трети филм Високо в небето. Това е съвременната одисея на Райън Бингам (носителят на "Оскар" Джордж Клуни), специалист по уволненията в различни корпорации с богат опит в бизнес пътуванията, който след години щастлив престой във въздуха с изненада открива, че е готов да се приземи за истинска връзка на земята.  Райън винаги е бил доволен от своя необременен начин на живот по летищата, хотелите и колите под наем из цяла Америка и носи всичко, което му е необходимо в един куфар. Разглезеният член на всяка съществуваща елитна пътническа програма за лоялни клиенти е на път да достигне голямата си цел от 10 милиона прелетени мили – и все пак... той си няма нищо истинско, което да го задържи.  Райън се влюбва в своя симпатична спътничка (Вера Фармига), но тогава в живота му нахлува и млада, пробивна специалистка по рационализации (Ана Кендрик), която заедно с шефа му (Джейсън Бейтман) заплашва да спре пътуванията му за постоянно. Изправен пред перспективата да бъде заземен, която едновременно го развеселява и ужасява, Райън започва да мисли върху възможността какво би значело да има дом.   Paramount Pictures представя съвместно с Cold Spring Pictures и DW Studios една продукция на Montecito Picture Company със съдействието на Rickshaw Productions и Right of Way Films филмът на Джейсън Райтман Високо в небето. Участват Джордж Клуни, Вера Фармига, Ана Кендрик и Дани Макбрайд. Режисьор е Джейсън Райтман. Сценарият е дело на Джейсън Райтман и Шелдън Търнър по романа на Уолтър Кърн. Продуценти са Айвън Райтман, Даниел Дубиецки и Джефри Клифърд. Изпълнителни продуценти са Том Полок, Джо Меджък, Тед Грифин и Майкъл Бюг. Оператор е Ерик Стийлбърг, художник – Стив Саклад, монтаж – Дейна Глауберман, A.C.E. Дани Гликер е автор на костюмите, а композитори на музиката са Ролфи Кент, Рандал Постър и Рик Кларк.   ИЗЛИТАНЕ                         В досегашните си два филма Джейсън Райтман демонстрира характерен талант да представя провокативни антигерои – тютюнев лобист в Благодаря за пушенето и бременна тийнейджърка в спечелилия Оскар® Джуно – и да разказва затрогващи, човешки, забавни и интересни истории със сложни персонажи. Той продължава в същия дух със съвременния разказ за Райън Бингам, който на пръв поглед има доста неприятна професия: той уволнява хора в корпорации, чийто персонал трябва да бъде съкратен.              И все пак историята на Райън е също и за човек, който е лесно разпознаваем – чаровен, любезен мъж, прегърнал със страст модерния свят на високи обороти, нови технологии, удобство, амбиция и материални привилегии; мъж, който води спокоен, приятен живот; мъж, който има всичко и все пак открива, че му липсва нещо съществено. Неговата история поражда любопитни въпроси: как в ерата на глобалните пътувания и високотехнологичните комуникации да получим истинска, дълготрайна връзка, която преди е била основата на американското общество? И какво се случва, когато я избягваме?              Тези въпроси са в основата на сценария на Високо в небето по романа на Уолтър Кърн. Райтман повежда първоначалния проект на Шелдън Търнър в нова посока. „Когато за първи път прочетох романа на Уолтър Кърн не можех да изкарам образа на Райън Бингам от главата си – споделя Търнър. – Бях запленен от неговата работа, уникалния му свят и жертвите на уволненията. Как е възможно човек, който сее семената на страданията да запази душата си? Райън Бингам е потвърждение за разделението и изолацията в нашето време. Всички неща, предвидени да ни съберат, само ни разделят още повече.”              „Аз видях в книгата историята на един мъж, който трябва да се справи с факта, че макар да си мисли, че животът му е съвършен, той е пренебрегвал нещо много важно – отговорността да бъдеш част от нещо по-голямо – прибавя Райтман. – Райън Бингам е толкова уплашен от тежката перспектива да се присъедини към обществото, че е пропуснал да осъзнае стойността на този акт.”              И продължава: „Това според мен е нещо, което обществото ни изживява в момента. Всички ползваме мобилни телефони, по които говорим припряно и трескаво изпращаме текстови съобщения, което ни кара да изглеждаме по-обвързани от всякога, но всъщност хората вече не се гледат в очите докато разговарят и имат все по-малко истински взаимоотношения. Животът на Райън по летищата е метафора за това. Може да отидеш до всяко летище по света и веднага ще се ориентираш кое къде е – навсякъде има едни и същи магазини, ресторанти, стелажи за вестници. Чувстваме  се удобно навсякъде, но всъщност никъде не сме си у дома. Станали сме толкова глобални, че сме загубили чувството си за местна принадлежност.”             Вдъхновението на Райтман за Високо в небето започва с романа на Уолтър Кърн, който режисьорът използва като отправна точка за сценарий. „Мога да открия дори себе си в книгата – разказва Райтман. – Харесвам изказа на Уолтър, който и аз самият използвам доста. Но докато пишех сценария, личният ми живот се промени. Срещнах съпругата си, влюбихме се и вече имаме дете. И през цялото това време Райън Бингам също израстна и започна да иска повече от живота. ”              Кърн си спомня, че темата на неговия роман първоначално се е родила от случайна среща. По време на полет до Лос Анджелис той попитал мъжът на седалката до него откъде е. И той отвърнал: "О, аз съм оттук; именно от тази седалка." Когато го попитах какво има предвид, той сподели, че преди време имал апартамент, но понеже бил на път 300 дни в годината, го е продал и сега държи вещите си в склад, а хотелите, в които се застоява за по-дълго нарича дом. Когато го притиснах малко повече, той продължи: „Знаете ли, има много такива като мен наоколо." Докато разговаряхме, разбрах, че той се е приспособил към съвременния глобализиран свят, съставен изцяло от летища, хотели, верига ресторанти, магазини за подаръци и стелажи за списания. Но също осъзнах колко самотен би трябвало да се чувства.”             Така се ражда главният герой на Кърн – Райън Бингам, който е съумял да достигне средата на четиридесетте без да създаде нито една истинска лична връзка (освен с елитните пътнически програми) и който образно казано прекарва дните си като „освобождава хора”.  „Дадох на Райън професията да отнема работата на другите хора –  разяснява Кърн. – Той е като масажист, който идва и разтрива раменете ти, докато избутва стола ти към асансьора. Уволняването на служители се е превърнало в изкуство и опасна юридическа длъжност, и Райън я е усвоил до съвършенство.” Бингам е изпълнен с енергия съвременен вариант на класическия американски търговски пътник, който кръстосва страната и продава мечти на поразените от внезапната загуба на работа. Това възбужда любопитството на Райтман. „Вместо да ходи от врата на врата, Райън ходи от хотел на хотел – коментира съсценаристът и режисьор на филма. – И все пак има нещо много емоционално в идеята за човек, който по средата на живота си няма истински постоянен адрес.”              Кърн е развълнуван, когато научава, че Райтман иска да се заеме с режисурата на филма. „За мен Благодаря за пушенето е изключително оригинален, и това ме накара мигновено да му се доверя – казва Кърн. – Когато получих сценария видях, че Джейсън е добавил към сюжета четвърто измерение, необходимо за пресъздаването на голям екран. Оценявам факта, че го е направил толкова добре и прекланям глава пред човека с умение, каквото аз не притежавам.” Райтман не просто «превежда» книгата за голям екран. Той взима основния персонаж на Кърн и изковава структура от изцяло автентични драматични обстоятелства около него. Създава два образа, които разбиват добре изградения пашкул, в който се крие личността на Райън Бингам. Това са Натали (Ана Кендрик) – наивна двайсет годишна ентусиастка, която той е принуден да приеме под крилото си, и да й разкрие тънкостите на занаята, макар това да застрашава начина му на живот; и Алекс Горан (Вера Фармига) – бизнес пътничка и негова сродна душа, която поражда за първи път желание у него за нещо повече от мимолетна връзка с друго човешко същество.             „Райън преминава през интересни преживявания във филма, от една страна бащинската роля, която присъства в отношенията му с мотаещата се в краката му Натали, и от друга размишленията му върху идеята да стане съпруг на Алекс”, отбелязва Райтман.             Сценарият има и още една силна сюжетна линия, написана от Райтман, заради драстичната промяна на икономическата ситуация в страната. По времето, когато сценарият е почти готов, държавата се намира по средата на тежка рецесия, която налага Райтман по-дълбоко да изследва темата за загуба на работа. За целта съсценаристът и режисьор е вдъхновен да поеме необичаен риск. Вместо да напише колаж от уволнения и признания на служители, той решава да излезе навън и да улови истински, непосредствени, спонтанни реакции от обикновени американци, които току-що са преминали през крайно емоционалното изживяване да изгубиш работата си в икономическа криза. Това се оказва вълнуващ процес, който обвързва още по-силно смесицата между човешка драма и комедия в една реална действителност.              Райтман си припомня: „Искахме сцените с уволненията да бъдат истински и откровени. Затова си помислихме – защо да не покажем действителността? Отидохме в Детройт и Сейнт Луиз, два града засегнати най-силно от кризата през последната година, и разлепихме обяви в секциите за помощ на безработни, в които казвахме, че правим филм за уволненията и търсим хора, които биха искали да разкажат своя случай. Получихме токова много обаждания, беше потресаващо.”             Съсценаристът и режисьор продължава: „Хората идваха и ние ги молихме да кажат това, което са изрекли в деня, когато са били уволнени или това, което биха искали да са казали. За мен, като човек, който постоянно работи с актьори и се опитва да постигне реализъм, бе невероятно как тези хора, които предполагах, че биха се чувствали неудобно пред камерата, се показаха толкова откровени и истински. Сега това е една от любимите ми части във филма.” Накрая Райтман добавя: „Всеки ден виждаме новини за съкращения на работници, но обикновено те си остават само статистика, толкова е лесно да забравиш, че зад тези числа стоят човешки съдби. Това, с което най-много се гордея е, че този филм разкри част от истинските лица, скрити зад тези числа.”  За продуцентите на филма жанра на финалния сценарий се оказва много труден за дефиниране – той е изпъстрен с елементи на оригинална комедия и дълбока емоционалност. Изпълнителният проидуцент Том Полок признава: „Това е сериозен филм, който е и много, много забавен. Това е една от причините толкова да ми харесва: защото той стои над жанровата принадлежност. Което е идеално за Джейсън, защото неговата работа никога не може да бъде класифицирана. Първите му два филма бяха единствени по рода си, този – също.” Към екипа се присъединява като продуцент партньорът на Полок в „Montecito Picture Company” – човек, който вероятно познава Джейсън по-добре от всеки друг, неговият баща Айвън Райтман (Ловци на духове). „Говорейки едновременно като продуцент и баща, това е един от най-добрите сценарий, които съм държал ръцете си – казва той. – Взимането на идеята на Уолтър Кърн за мъж, който обича да лети и работи като уволнява служители, е изключително оригинална и звучи много актуално в сегашната икономическа ситуация. Интересното у Джейсън е това, че той успява да разкаже наистина сериозни, емоционално заредени истории с неповторим комичен привкус. Високо в небето притежава именно този свеж хумор, който ни помага да видим нещата, които се случват около нас ежедневно и намира начин да пресъздаде въздействието им. Той е направил този филм както с ума си, така и със сърцето си.”              Продуценти на филма са дългогодишният партньор на Джейсън Даниел Дубиецки, с когото са работили заедно в Джуно и Благодаря за пушенето, и Джефри Клифорд от „The Montecito Picture Company”.              Клифорд отбелязва, че това, което най-много му е допаднало в сценария е „тънкият усет на Джейсън за това, как хората наистина действат, техните маниери, жестове, език и специфичния им начин на мислене. Това, което го прави толкова интересен, е че той използва тези неща, за да разкаже истории, които са близки до голяма част от зрителите.”             Дубиецки добавя: „Джейсън прибавя забавление и стил към сложни теми, които хората биха искали да дискутират. Високо в небето е изтънчен филм, който е по-лек от въздуха, но с всяка глътка от него осъзнаваш колко е ценен.”    ПАСАЖЕРИТЕ               Както и в предишните си два филма Джйсън Райтман знае, че Високо в небето зависи от сложния централен образ – мъжът, който трябва да бъде чаровен, рязък и въздействащ, изпитващ мнима радост да бъде "без багаж" и криещ непризнато чувство за празнота зад своята самоуверена арогантност. Затова от самото начало той е написал историята, имайки предвид носителят на Оскар® Джордж Клуни. „Ако ще правите филм за човек, чиято професия е да уволнява хора и иска да живее сам, по-добре той да бъде дяволски чаровен актьор. И наистина няма по-добър избор от Джордж Клуни – обяснява Райтман. – Ролята страхотно му пасва и вероятно един от най-вълнуващите моменти в живота ми бе, когато той завърши четенето на сценария и ми каза: „Джейсън, това е върхът!”.              Клуни е доказал своя актьорски талант в широк аспект от роли, от О, братко, къде си? на братя Коен през блокбастъра Бандата на Оушън на Стивън Содърбърг до номинирания за Оскар® трилър на Тони Гилрой Майкъл Клейтън            Райтман казва, че Клуни внася разнообразие в образа на Райън Бингам, като го пресъздава с хуманност, която запазва персонажа мрачно забавен, без да го превръща във фарс. „Джордж на момента може да влезе във всяка една сцена – емоционална или смешна – разказва той. – Двамата с него имаме сходно усещане за комедийност и вярваме, че комедията трябва да бъде честна, а не да се опитваш да осмееш нещо. Писането трябва да е забавно, но актьорската игра трябва да бъде искрена.”              „Клуни е прекрасен човек, с когото е удоволствие да се работи – обобщава Райтман. – Хората винаги казват тези думи за него и ти предполагаш, че вероятно това е измама, но не е. Той е истински и кара хората да се чувстват удобно около него. Това е голям плюс.”              Айвън Райтман добавя: „Джордж притежава прекрасен чар и лек хумор, затова без усилия намира точната тоналност, в която да изиграе образа на този мъж, попаднал в много сериозна ситуация. Той успява едновременно да бъде харизматична филмова звезда и да изнесе на плещите си товар, какъвто не е носил досега. Смятам, че това е много вълнуваща комбинация, която зрителите си заслужава да видят.”              С Клуни в главната роля, Райтман се концентрира върху двете необикновени жени, които принуждават Райън да се замисли за своето бъдеще. За важната роля на Алекс, чиято елитна пътническа програма силно съблазнява Райън, но и която също така отприщва у него желание за истинска връзка, той се обръща към актрисата Вера Фармига, известна с ролята си във филма на Мартин Скорсезе От другата страна „Ролята на Алекс е сложна – коментира Райтман. – Тя е жена, която спечелва сърцето на Джордж Клуни и едновременно с това е уникален женски филмов персонаж. Вера е идеална, с такова обаяние, красота и дързост, че няма начин да не се влюбиш в нея. Това, което най-много ми харесва във всички образи е как актьорите, включително Вера, са ги изиграли -  така, че не ги съдиш. Защото те са истински хора.”              Фармига е завладяна едновременно от историята и от възможността да работи с Райтман. „Стилът на писане на сценария е много остър, а героите са великолепно обрисувани – казва актрисата. – Смятам, че героините във филмите на Джейсън Райтман са много жизнени, по-интелигентни и по-ексцентрични от женските образи в останалите филми. И именно това ме привлече у Алекс. Също така фактът, че филмът притежава изключителна трогателност и огромно социално значение.”             Веря намира Високо в небетоза откровено смешен. „Джейсън познава комедията – направо е в кръвта му – признава тя. – Трябваше да му се доверя, защото съм ужасена от иронията, но той наистина има отлично чувство за хумор.”               Естествено, тя не е отблъсната и от горещия романс с Джордж Клуни. „Райън смята, че е срещнал половинката си в лицето на Алекс, жена за която няма нужда да се притеснява, която не иска повече от отношенията, които имат. Тя се вписва добре в неговата философия за необвързаност – само дето той е този, който се привързва.”              Колкото до работата си с Клуни, актрисата обобщава: „Джордж бе именно онзи партньор, от когойто имах нужда, защото досега никога не съм се чувствала толкова несигурна, както в тази роля. Бях родила детето си две седмици преди първата проба на костюми за филма. Наистина имах нужда от помощник и той бе просто чудесен. Най-привлекателната му черта е неговата духовитост. Успешно влиза в ролята на ироничен, интелигентен, невъзмутим, отчужден мъж. Джордж е ненадминат джентълмен, изключително мил и нежен. На снимачната площадка винаги бе приятно и забавно.”             Точно когато Райън Бингам среща Алекс, друга жена нахлува в живота му – младата Натали Кийнър, която пристига в компанията на Райън само за да застраши свободата на неговия стил на живот. Идеята на Натали да се намалят бюджетните разходи като се спрат пътуванията на Райън и неговите съдружници, и те започнат да работят с конферентна видеовръзка, е ход, който заплашва да промени и усложни живота на Райън и да дехуманизира още повече процеса на уволнение на служители. Но когато Райън взема Натали на едно пътуване, за да я въведе в работата, тя вижда колко дълбоко разтърсващо и предизвикателно може да бъде уволняването на хора, и разбира, че това е служба, която може би тя не може да понесе.              Ролята на Натали се изпълнява от Ана Кендрик, която е номинирана за награда Тони за ролята си на Дина в мюзикъла “High Society.” Участвала е във филмите RocketScience и Здрач            „Тайната е, че всъщност аз написах образа на Натали за Ана Кендрик – признава Райтман. – Гледал съм я в RocketScience и си помислих, че е просто невероятна, различна от всички останали актриси на нейната възраст. И когато се яви на прослушване за Високо в небето, го доказа. Тя има съвършено уникален глас, който я отличава от останалите.” И продължава: „Много съм горд с образа на Натали, смятам че тя се различава от повечето персонажи на млади момичета. Обикновено ако героините са на около 20 години, задължително имат романтичен привкус. Но Натали е прагматично, бизнес ориентирано, твърдоглаво младо момиче, която ми напомня за няколко жени, които обожавам – включително жена ми.”  Кендрик също е завладяна от Натали. „Когато за първи път говорих с Джейсън за ролята, той каза че тя е основана на няколко жени, които той познава, и които се чувстват разочаровани, защото винаги са най-умните в стаята. Натали е интелигентна, но също напрегната, скована и се чувства неудобно в собствената си кожа, когато трябва да общува с други хора. Аз не се имам за умницата в стаята, но имам проблем с манията ми за контрол и наистина се чувствам неловко с непознати”, смее се тя.   Кендрик е запленена и от начина, по който Натали се опитва да открие у себе си човек, който може да уволнява служители един след друг с бизнес прецизност и хладнокръвие. „Натали е толкова забавен образ, но не се смята за такава и определено не знае, че е смешна – обяснява актрисата. – Иска да управлява, а попада на място, където вероятно за първи път се чувства съвършено изгубена и започва да осъзнава, че всъщност не може да върши тази работа.” По време на сцените с уволненията достоверността на историите има силно въздействие върху актрисата. Тя си припомня: „Докато снимахме една от сцените с уволненията, жената, до която седях, ми сподели, че тя наистина е загубила своята работа. Беше ужасно неудобно и не знаех какво да й кажа. Тогава осъзнах, че това е действителността за много хора.”             Джейсън Бейтман, който се въплъти в ролята на неуверения приемен баща на нероденото дете в Джуно, отново се събира с Райтман, този път като шефа на Райън Бингам – Крейг Грегъри. „Щом прочетох сценария си дадох сметка, че ще бъде страхотно да изиграя Крейг Грегъри – разказва Бейтман. – Той е типичният корпоративен търговски пътник с тиранти, от онези, които буквално ненавиждам. Крейг е прототип на човека, за когото никога не бихте искали да работите – истински Дарт Вейдър.”             Райтман е развълнуван от перспективата Бейтман да изиграе тази роля. „Джейсън е играл много роли на неприятни хора, но с Крейг Грегъри достига нови висоти.”             В отговор Бейтман отбелязва, че той и целият актьорски състав са вдъхновени да изучават персонажите си през призмата на запазената марка на Райтман – комедийно-драматичната смесица. „Драмата на Джейсън е изпълнена с комедия и обратното, защото той се интересува от истинските хора с действителни проблеми – обобщава Бейтман. – Неговият хумор е истеричен, но и затрогващ. Не са много хората, които знаят как да го направят, но Джейсън определено е един от тях.”  Животът на Райън Бингам всъщност започва да се преобръща, когато е поканен на сватбата на сестра си и е принуден да се изправи лице в лице със семейството си, което съвсем е игнорирал през целия си съзнателен живот. Това събужда у него неочакван глад за нещо по-дълбоко.  Режисьорът особено се забавлява на кастинга на младоженците. "Имах нужда от образи, които да са смешни, много откровени и сърцераздирателни. И имено това открих у Мелани Лински, която игаре сестрата на Райън. Тя внася толкова много правдивост, хумор, тъга и ласкавост. Когато Райън я пита дали иска той да я отведе до олтара, преди да е казала „не”, отговора се чете в очите й. Този сцена ми къса сърцето всеки път, когато я гледам. А Дани Макбрайд е човек, с когото чакам да работя заедно откакто го гледах в AlltheRealGirls. Той е толкова забавен, че хората забравят колко добър актьор е. За това за мен бе предизвикателство да му дам тази роля.”              Макбрайт почувствал непосредствена връзка с материала. "Много ми допадна тона на филма. Сценарият е толкова добре развит. Джейсън притежава невероятен усет за тон и стил – казва актьорът. – И двата му предишни филма Благодаря за пушенето и Джуно са страшно забавни и едновременно с това притежават забележително сърце – това е типът комедия, която най-силно ме привлича.”             Той се наслаждава и на изненадващия обрат, който поема щастливо сгодения му герой. „Джим е типичният 30-годишен мъж от малък град, за когато живота винаги се е свеждал до това да се ожени, да си купи къща и да има семейство. Докато сутринта преди сватбата не загубва самообладание – обяснява Макбрайд. – Това е много важен момент не само за Джим, но и за Райън, защото се оказва, че и двамата се страхуват от едни и същи неща. И опитвайки се да каже най-подходящите думи на Джим, Райън се вглежда в собствения си живот, но от друга гледна точка.”  Родената в Нова Зеландия актриса Мелани Лински, известна с ролята си на Роуз в телевизионния сериал „Двама мъже и половина” и Информаторът на Стивън Содърбърг, също не може да устои на филмовата си героиня. Израснала в голямо семейство, Лински казва, че напълно разбира Райън, който едва познава сестра си Джули. „Това е и което най-силно ме привлича към героинята ми, защото става дума за достоверен портрет на истинско семейство – обяснява тя. – Напълно съм запозната с тази несръчност в отношенията между роднини, така е в живота – това, че има кръвна връзка между двама души не значи, че между тях няма голяма пропаст.”             ПРИЗЕМЯВАНЕ                         Докато продукцията върви към своя край, Джейсън Райтман се събира отново с друг свой дългогодишен партньор, който счита за крайно необходим за своята работа: Дейна Глауберман монтажистката на Джуно и Благодаря за пушенето. Ето какво споделя Райтман за това техно близко сътрудничество: „Не мога да си представя никой друг, с когато да споделям монтажната стая, освен с Дейна. Тя разбира начина ми на снимане, разбира моя визуален език и е в състояние веднага да навлезе в тона и стила ми на работа.”              Глауберман, която е работила и като помощник монтажист в няколко от филмите на Айвън Райтман, познава Джейсън от времето, когато той е бил в гимназията, и това тяхно приятелство е прераснало в дълбоко творческо доверие. „Влюбих се в сценария на Високо в небето на мига. В него има много Джейсън-изми, страхотни персонажи и огромно сърце. За разлика от предишните му филми тук има повече драма и емоциите са изведени на различно ниво.”             За работата си по монтажа, Гауберман казва, че е като да редиш пъзел – процес, който особено я забавлява в компанията на Райтман. „Джейсън и аз сме работили заедно толкова тясно, че понякога сякаш си четем мислите и си довършваме изреченията. Това е изключителна връзка между режисьор и монтажист, защото ние наистина се разбираме взаимно и разбираме стиловете си. Имаше много предизвикателства в този филм, да се балансират образите на всички нива и аз съм изключително горда от крайния резултат.”             Глауберман е силно развълнувана, когато стига да материала, където са заснети действителни хора, загубили работата си. „По лицата ни се търкаляха сълзи, защото заснетото бе наистина покъртително – разказва тя. – Видяното те кара да се чувстваш късметлия, не само защото имаш работа, а и защото се занимаваш с нещо, което обичаш.”              Райтман поставя финалните щрихи на филма със саундтрака от подбрани песни. „За мен саундтрака е герой във филма – казва той. – Започвам да си мисля за музиката от самото начало и докато още пиша сценария си слушам и подбирам песни, които искам да бъдат използвани. Накрая се спирам на десетина от тях, които наистина да говорят за същността на филма.” Накрая Райтман обобщава: „Направил съм три филма и всеки от тях започвах задавайки си въпроси. Първият бе за личната ми политика. Вторият – за това, какво е да бъдеш баща и да пораснеш. А този би трябвало да бъде за най-големия въпрос от всички: как да прекараш живота си, дали да го изживееш сам или с другите, дали да се спасиш или не. И докато правех Високо в небето се затвърди идеята, които ме гложди отвътре – че животът е по-добър с компания, дори ако вярваш че нямаш нужда от нея.”


Тагове:   небето,


Гласувай:
1



1. giminibilibob - Много добра и
30.03.2010 16:14
изчерпателна статия. Харесах този филм. Изключително интелигентен и трогателен, направен със стил и душа.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: dstatulov
Категория: Изкуство
Прочетен: 1633822
Постинги: 192
Коментари: 602
Гласове: 801
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031