Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
24.06.2010 15:17 - ЗДРАЧ 3: ЗАТЪМНЕНИЕ (The Twilight Saga: Eclipse)
Автор: dstatulov Категория: Изкуство   
Прочетен: 1682 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 25.06.2010 23:19


Всичко започва... с един избор.

В "Здрач 3: Новолуние" Бела Суон (Кристен Стюарт) отново е в опасност. Този път в Сиатъл има серия мистериозни убийства, а безмилостната вампирка е още по следите й. Насред всичко това Бела трябва да избере между любовта си към Едуард (Робърт Патинсън) и приятелството си с Джейкъб (Тайлър Лаутнър). Тя знае, че изборът й може да разпали вековната война между вампири и върколаци. Дипломирането й наближава и Бела трябва да вземе най-важното решение в живота си.
Повечето й приятели разглеждат колежи и подготвят партита, но Бела взима решение дали да бъде завинаги с любимия си Едуард. Тя обаче трябва да се съгласи на компромис и да се омъжи за любимия си, за да я превърне той във вампир. Бела трябва да приеме и последствията за себе си, семейството си и приятелите си.
Не междувременно... Предстои война. Играейки си със "слепите петна" в дарбите на семейство Кълън, неочаквана сила създава армия от новородени вампири. Тяхната сила, злост и неутолима жажда за кръв са много по-силни през първите месеци от превръщането им. Дали те са оръжие в ръцете на Виктория (Брайс Далас Хауърд), която не се е отказа от отмъщението? Или са създадени от всемогъщите Волтури, за да се уверят, че Бела е спазила обещанието си да се превърне в безсмъртна?
Армия новородени, водена от подставения Райли (Хавиер Самюел) напредва към Форкс. Семейство Кълън и върколаците трябва за малко да забравят различията си и да се обединят, за да защитят Бела, както и цялото общество от дебнещата заплаха. Докато се подготвят за битката, Бела научава още за историята на Куилеутите, нарастващата глутница и миналото на Джаспър и Розали. Тези знания ще й помогнат да разбере по-добре връзката между върколаците, да признае любовта си към Джейкъб и да помогне в защитата на тези, които обича.
С повече екшън, любов, приятелство, ревност и страст, отколкото в предишните хитове "Здрач" и "Здрач 2: Новолуние", "Здрач 3: Затъмнение" е изпълнен с желание за отмъщение и романтика. Филмът е по бестселъра на Стефани Майер. Както книгите, така и филмите вече са предизвикали световен, културен феномен и имат армия фенове, които очакват всяко продължение.
За по-малко от 5 г. Стефани Майер се превръща в световен феномен. Четирите части от поредицата й се продават в 50 държави, а продадените копия са над 100 млн. Книгите й се задържат в класацията на бестселърите 142 седмици и броенето продължава.
Режисьор на "Здрач 3: Затъмнение" е Дейвид Слейд ("30 days of Night", "Опасна невинност"), сценарист е Мелиса Розенбърг. Участват Кристен Стюарт, Робърт Патинсън и Тайлър Лаутнър.

ФЕНОМЕНЪТ ПРОДЪЛЖАВА

В поредицата "Здрач" участват Кристен Стюарт, Робърт Патинсън и Тайлър Лаутнър. Поредицата проследява историята на 17-годишната Бела Суон, която се мести в малкото градче Форкс в щата Вашингтон, за да живее с баща си. Там тя е привлечена от Едуард Кълън, мистериозен, блед съученик, който изглежда твърдо решен да я отблъсне. Но двамата не могат да отрекат привличането си, дори след като Едуард й признава, че той и семейството му са вампири. Нещата се усложняват още повече, когато се оказва, че най-добрият приятел на Бела – Джейкъб Блек, е върколак, чиято единствена цел е да убива вампири.
Първият филм от изпълнената с екшън съвременна любовна история "Здрач" излиза на екран на 21.11.2008 г. и веднага се превръща в хит. Вторият филм "Здрач 2: Новолуние" тръгва по екраните на 20.11.2009 г. и събира над милиард долара в световен мащаб.
И двата филма поставят последователни рекорди – от "Здрач 2: Новолуние" са продадени над 4 млн ДВД-та само през първия уикенд от пускането му през март 2010 г. Предишният рекорд е на "Здрач" с 3.8 млн ДВД-та през първия уикенд от появата му през 2009 г. На хиляди места по света феновете вече с нетърпение чакат среднощната премиера на "Здрач 3: Затъмнение".
Също като книгата, филмът проследява любовния триъгълник между Бела Суон, Едуард Кълън и Джейкъб Блек. Достигната е повратна точка, когато семейство Кълън и върколаците трябва да се обединят срещу общия си враг. "Като започнахме да правим филмите, много хора казаха, че третият ще е най-добър. Мисля, че смятат така, защото в "Затъмнение" има най-много екшън, заради битката между вампири и върколаци срещу новородени. Знаем и, че отношенията между Бела/Едуард/Джейкъб са разтърсващи в "Затъмнение"," казва продуцентът и на трите филма Уик Годфри.
После добавя: "За мен "Затъмнение" се върти около решенията, които Бела трябва да вземе. Тя иска да стане вампир и започва да осъзнава какво ще й коства това. Трябва да премери плюсовете и минусите от избора да е завинаги с любимия си Едуард."
Авторката Стефани Майер се съгласява: "За мен най-важната тема винаги е да се изправиш срещу последствията от решенията си. Дори правилният избор си има последствия, отказването да се вземе решение също има последствия. Едно от най-важните неща, когато се превърнеш във възрастен е, че осъзнаваш, че ако направиш "А" трябва да се справиш с "Б", затова обмисляш решенията си. Бела трябва да порасне и да приеме последствията от действията си."
Сложните взаимоотношения между героите нажежават историята. "Ревността и доверието влияят на човешките взаимоотношения. Обичам да пиша да вниквам във връзките между героите, да ги изучавам. Това е нещото, с което често прекалявам и трябва да направя няколко крачки назад. Има още много неща за Виктория, Райли и Бри, които не са включени в книгата. Като работихме по сценария на "Затъмнение", седнах с Мелиса и няколко души от Summit и им обясних какво точно прави Виктория, за да могат да разберат действията й. Беше забавно, защото има история, която никой не знае, която не е включена в книгата. Радвам се, че включихме една част във филма, защото така показахме неща, които Бела не знае и не присъстваха в книгата," разказва Майер.
"Много разчитах на Стефани и в първите два филма, но в "Затъмнение" още повече. Тук трябваше да се пренесем извън книгата, да задълбаем в митологията на Стефани. Тя сподели вижданията си с мен и така вдъхнахме живот на филма. Виждаме в различна перспектива някои от героите," допълва сценаристката Мелиса Розенбърг.
"Мистериозният нов герой Райли е по-подробно представен във филма. "Книгите са през очите на Бела, затова виждаме Райли, чак когато тя го вижда. Но Стефани, разбира се, е обмислила какъв е Райли, какво е миналото му. Така ще успеем да опознаем героя му, няма да го видим чак в трето действие," разкрива Мелиса и продължава: "Най-трудно ми бе да напиша сценария на "Затъмнение". Мислех, че ще ми е най-лесно, защото има много страхотен екшън. Когато обаче се захванах с писането, осъзнах, че екшънът е чак в трето действие. Трябваше да пресъздам напрежението преди екшъна. Това се оказа най-трудният сценарий досега, което го прави и мой любим."
По стъпките на Катрин Хардуик и Крис Уайц, режисьорът Дейвид Слейд е избран да заснеме третата част от поредицата "Здрач".
"Все искаме да разчупим стила на отделните филми, затова решихме, че ще е най-добре всеки филм да е на различен режисьор. За "Затъмнение" искахме някой, който е показал, че работи отлично с млади актьори и изкарва най-доброто от тях. Но искахме и да има опит с визуалните ефекти и екшън сцените. Дейвид Слейд се отличи най-много. Пък и той обича митологията и свръхестественото. Филмът му "Опасна невинност" показа отличната му работа с млади актьори, а "30 Days of Night" отличната работа с визуални ефекти. Представи ни виждането си за филма и осъзнахме, че той наистина може да се справи и е точно това, което търсим, особено за екшъна, който искахме да покажем," обяснява продуцентът Годфри.
"В този проект ме привлече страхотната история и предизвикателства за мен, като създател на филма. Не обичам да правя едно и също отново и отново, защото се уча от предизвикателствата. Този филм бе може би най-голямото предизвикателство за момента – трябваше да е мащабен, да се направи за кратък период от време и да смеси няколко жанра. Да, правил съм вампирски филми, но "Затъмнение" е нещо различно. Това е романтична история, която има и доста мрачни моменти. Емоционалните сцени бяха голямо предизвикателство, но бяха и доста забавни и образователни. Винаги търся добрата история и след като прочетох и четирите книги, "Затъмнение" ми е любимата. Мислех си, че сме благословени с добрата история, режисьорите обичат добрите истории, защото по-голямата част от работата ни е свършена," казва през смях Дейвид Слейд и продължава: "Затъмнение" е по-широк разказ на историята. Мисля, че "Новолуние" много изискано показа емоциите между тримата герои. Аз обаче исках "Затъмнение" да покаже повече истории, повече герои. Исках да подходя по-кинематографски към филма. В "Затъмнение" има много история, но и много екшън. Книгата е доста дебела. Към този филм специално исках да подходя кинематографски."
Слейд работи съвместно с творческия екип – продуцент, сценарист, автор и актьори, които вече са били част от поредицата. "Дейвид е истински артист с необичайно, сухо чувство за хумор, което напълно разбирах. Той подхожда към всяка сцена с ясната идея какво иска да види и да постигне. Може да опише и представи идеите си много ясно," казва Годфри.
"За мен е важно, ако ще снимам по определен начин, ако е възможно, да се вкара в сценария. Споделях идеите си с Мелиса и тя дописваше сценария. Понякога обсъждахме някой герой, идеите ни за него и историята му. Мелиса отлично разбира историята и героите. Мисли много бързо, веднага й хрумва идея, ако започна да й описвам нещо специфично. После звъним на Стефани, за да й споделим идеите си, а тя изказва мнението си. Мелиса е чудесен партньор в изпипването на епични истории. Ако имаме одобрението на Стефани, сме доволни, защото това е нейният свят, тя го е създала," казва Слейд.
Ето какво мисли и Стефани Майер: "Процесът за писане на сценария е различен при всеки от филмите. За "Здрач" видях чак една от финалните версии и им дадох няколко съвета. Нищо кой знае какво, защото се притеснявах, че им се бъркам в работата. Но пък бе приятно да работя с толкова много жени. При "Новолуние" хубавото бе, че Крис е сценарист и режисьор. Разбираше моята гледна точка, а аз неговата. За една сцена ме попита какво мисля и после предложи да го направи същото, като в книгата. Като писател обичаш да чуваш такива неща. При "Затъмнение" все бяхме напред-назад, дори след като снимките започнаха. Книгата е доста обемна и се случват много неща. Постоянно вкарвахме сцена, а после я махахме. Доста бе сложно. Доста работих с Мелиса по сценария. Тя прочете разказ, по който работех и успя да включи и част от него. Двете работихме наистина добре, прегледахме доста информация и изкарахме доста безсънни нощи. Но бе забавно! Мелиса е страхотна. Като съм с нея се чувствам като на пижамено парти."
Майер продължава: "Всеки филм бе различно преживяване с различен режисьор. Дейвид е прекрасен, определено се сближихме чрез музиката. Слушаме едни и същи неща, той е режисирал клиповете на някои от любимите ми групи. Музиката наистина ни помогна да се сближим. Чувствеността, която показва в клиповете, наистина му помогна със "Затъмнение". На снимачната площадка е много разбран. Удоволствие е да се работи с него."
Звездите от филма се съгласяват с авторката. "Страхотно е, че като актьори имаме шанса да работим по една и съща история с различни режисьори и различните им стилове. За нас е невероятно. Благодарен съм за тази възможност. Този филм определено ще е по-мрачен. На война сме, Виктория търси отмъщение. Върколаците и вампирите вече се разкриват напълно. Не мисля, че имаше по-подходящ избор от Дейвид Слейд за тази част," казва Тейлър Лаутнър.
В "Затъмнение" има много повече екшън. "Новолуние" бе доста по-различен в това отношение. "Затъмнение" се развива доста по-бързо, което се харесва на Дейвид. Този път тонът е доста по-остър. Бойните сцени са много по-напрегнати. Мисля, че публиката ще се шокира от бързината на филма," добавя Патинсън.
"Колкото и да е странно, мисля, че това беше най-лесният от трите филма. Не беше трудно да го изиграем, особено след "Новолуние", което бе съсредоточено най-вече върху мислите на Бела. В този филм тя е много по-прилежна, има много повече неща за правене. Трябва да се справи с неща, които не е наложително да я изтощят емоционално. Била е в ужасяващи, животозастрашаващи ситуации милион пъти, мисля, че този път се справих по-добре," казва през смях Стюарт.
"Затъмнение" е любимата ми книга и публиката ще обикне филма, защото романтиката е във вихъра си – имаме Бела, Едуард и Джейкъб. Но в същото време сме във война, така че и екшънът е много. Дейвид изкарва по-мрачния му тон. Дотук този филм ми е любимият... Дотук обаче," коментира Лаутнър.
"Стефани взе много повече участие в този филм, отколкото в другите. Не е пряко сплашваща, но само като знаеш, че те гледа на монитора, си е стресиращо. Но в същото време е и полезно, особено ако искаш да спечелиш спор. "Стефани, ще потвърдиш ли, че в книгата става така?" От голяма полза беше," добавя през смях Патинсън.
А Годфри добавя: "Стефани имаше повече време за "Затъмнение", защото не промотираше книга. Направо си живееше в караваната ми, когато ни идваше на посещение. Хубавото бе, че като снимаме някоя сцена, тя вижда неща, които ние не забелязваме. Живяла е с тези герои много по-дълго от нас. На моменти ни казваше, че трябва пак да помислим за някоя сцена. Винаги обогатяваше сцените. Имахме допълнителен чифт очи, което бе прекрасно. Стефани взе дейно участие и в писането на сценария, увери се, че не изпускаме нито един важен момент от книгата. Участва и в подбора на актьорите, защото тя е тази, която най-точно си представя героите, все пак тя ги е създала. Показвахме й записи от прослушванията и тя ни даде мнението си. Беше почти продуцент на филма."
Ето какво споделя и Майер: "Имам късмета да работя със Summit, приятелски настроени сме един към друг, разбираме се и споделяме идеите си. Обикновено не е така, по принцип писателят подписва договор и дотам приключва. Не чува нищо от никой, докато не излезе филмът. Имам късмет, защото научих много за създаването на филми, което е невероятно. Научих много и се запознах с прекрасни хора. Благодарна съм, че ми позволиха да участвам в създаването на филмите и да се уверя, че отразяват моите виждания. Много ми хареса. Понякога идеите ми са отхвърлени и разбирам защо, не всичко може да се включи. Но дори самите дискусии са страхотни."
Годфри смята, че феновете ще харесат работата, която екипът е свършил с "Здрач 3: Новолуние". "Това е кулминацията на всичко, което очакват. Сякаш малко по малко се натрупваха материали за експлозия и всичко избухва във Форкс, заради решението на Бела да стане вампир.

СЪСТАВЪТ ПРОДЪЛЖАВА ДА РАСТЕ

В "Здрач 3: Затъмнение" усилия влагат както вече познатите актьори, така и новодошли в екипа. Освен режисьорът Дейвид Слейд към "Здрач" семейството се присъединяват и нови актьори.
Сред новодошлите във вампирския състав са Брайс Далас Хауърд в ролята на Виктория, Хавиер Самюел в ролята на Райли и Джодел Ферланд в ролята на Бри.
Сред новите попълнения при Куилеутите са Джулия Джоунс и БуБу Стюарт в ролите на Лия и Сет Клиъруотър плюс Алекс Райс в ролята на майка им Сю Клиъруотър, която остана вдовица след смъртта Хари Клиъруотър в "Новолуние".
Сред другите нови попълнения са номинираната за Оскар Каталина Сандино Морено в ролята на Мария, Джак Хюстън в ролята на Ройс Кинг и певецът Питър Мърфи в ролята на първия вампир.
Бела, Едуард и Джейкъб – върховете на триъгълника
"Здрач" и "Здрач 2: Новолуние" направиха Кристен Стюарт, Робърт Патинсън и Тайлър Лаутнър световни звезди с ролите им на Бела Суон, Едуард Кълън и Джейкъб Блек.
"В "Затъмнение" виждаме напрежението в триъгълника. Съперничеството, ревността, основните човешки емоции при любов и загуба. Това е територия, в която обичам да работя. Страхотно е да пиша за Бела, да покажа силата й, дълбочината на характера й, особено като е изиграна от Кристен Стюарт. Тя има много вътрешна сила и наистина е героинята в тази история. Обичам да описвам такива герои," казва Мелиса Розенбърг.
"В крайна сметка това е любовна история. Всичко се върти около това Бела и Едуард да намерят начин да живеят в свят, в който знаят, че не трябва да са заедно. Хубавото е, че и в трите екранизации Мелиса е сценарист от началото до края и актьорите напълно разбират персонажите си, защото разбират книгите. Знаят точно какво се опитват да постигнат във всяка сцена. Режисьорите, които избрахме, се превърнаха в експерти по книгите, които екранизират. От самото начало на продукцията веднага обикваш героите. Сякаш Роб и Кристен слагат костюмите си на Едуард и Бела и веднага се превръщат в героите си," казва през смях продуцентът Уик Годфри.
Стюарт се съгласява: "Живеем с героите си от известно време. Научаваме все повече за тях с времето. Отвън сме себе си, но стане ли време за снимките се превръщаме в героите си."
"Здрач 3: Затъмнение" изследва различните аспекти на любовта – истинска любов, любов от мечтите и възможността да си влюбен в двама души едновременно.
"За мен любовният триъгълник е за любовта от мечтите и тази в реалността. Имах шанса да накарам героинята да избира между двете. Бела се влюбва в Джейкъб в "Новолуние" без дори да го осъзнае, защото единствената любов, която тя познава е тази, която преобръща целия й свят, когато най-невероятният мъж на света избира точно нея и не може да повярва на късмета си, тогава всичко е идеално. Но Бела се влюбва в Джейкъб по начина, по който обикновено се случва, когато той е най-добрият й приятел и просто иска да прекарва цялото си време с него. Тя не осъзнава какво е, защото е изпитвала различна любов," обяснява писателката Стефани Майер и продължава: "В "Затъмнение" тя трябва да приеме чувствата си и да признае, че го обича не само като приятел, а после да избере между това и любовта от мечтите. Имайки предвид кои са героите, за мен краят бе неизбежен – тя трябваше да избере Едуард, но исках да я накарам истински да се замисли какво избира и от какво се отказва. Исках да претегли тежестта от избора си преди да го направи."
"Едуард е идеалът за чистата любов на този свят. Джейкъб е по-земната, по-човешката любов, която си има недостатъци, но все пак е истинска," добавя режисьора Дейвид Слейд и продължа: "Мисля, че едно от най-магнетичните неща е превръщането на идеята за истинска любов в култура, което не се среща особено често. Истинската любов е нещо прекрасно, но за жалост не е толкова забележима. Трудно е да се направи велика история от нещо просто като истинската любов, защото обикновено великите истории идват от велики конфликти. Това, което Стефани е направила е да създаде велик конфликт без да жертва истинската любов, което според мен е една от причините филмите и книгите да са толкова популярни."
"Смятаме, че любовта е опасна, че вампирите са опасни, но искаме да ги направим приемливи, добри, възвишени" добавя Слейд, "Караме героинята си да направи избор. Не мисля, че това се случва особено често. В поредицата главната героиня не прави секс и това не изглежда неестествено. Не искаме да кажем, че сексът е нещо лошо, но искаме да покажем, че една връзка може да съществува и без него. Живеем във време, в което жените са прекалено сексуални, особено младите жени. Мисля, че хората, които четат книгите, ги намират за културно полезни."
"Затъмнение" започва с щастливите Едуард и Бела, които вече се отърсват от драмата в Италия," разказва Стюарт, "Но в общи линии, нея все още я гонят вампири, а най-големият й проблем е, че трябва да признае, че има различни нива на любовта. Трябва да признае пред себе си, че е влюбена в най-добрия си приятел, но не толкова силно, колкото в истинската си любов Едуард. За мен "Затъмнение" е филм за порастването, взимането на решения, които не е задължително да са инстинктивни. Колкото и да харесвам Бела, защото никога не се срамува от нещата, които прави, в тази част от поредицата тя пораства и съзрява до етап, на който може да признае, че не винаги е права."
"Много може да се говори за решенията на Бела в този филм. Изборът й ще има последствия. Има решения, които не можеш да промениш. Ако решиш да станеш безсмъртен, не можеш отново да станеш смъртен. Това е един от изборите, които трябва да се направят в света на фантазиите. Историята поставя Бела в позиция, в която трябва да направи този избор. Това е нещо, което лесно може да се пропусне. Важно е и това обобщава финалната сцена," казва Слейд.
"Бела трябва емоционално да се трансформира, за да може да избере с цялото си сърце, " продължава Слейд, "Тя обича и Джейкъб, което й създава вътрешен конфликт. Изборът й ще има огромни последствия, но трябва да направи избор, дори и да се превърне в някой друг. Трябва да направи избор и да живее с него. Тя е единствената, която може да реши, докато преживява всичко, което се случва около нея. В крайна сметка, тя разбира, че се е изправила срещу всички опасности и то с лекота, което я изненадва. Тя стига до заключението, че принадлежи в света на Едуард много повече, отколкото в света на хората. Това много я улеснява при взимането на решението, всъщност това прави невъзможно за нея да не направи този избор."
"Бела е интересна. Филмът започва с това, че тя избира Едуард, заради романтичния идеал, което донякъде е незрял избор. Не е премислила избора си напълно. Избирайки Едуард, тя избира да стане вампир. Трудно е да направиш такъв избор, когато си само на 18 г." казва Розенбърг, "Филмът се концентрира върху избора на Бела, върху зрелия й избор. Началото е как избира Едуард заради емоциите си, но в края го избира с много повече разбиране за живота и последствията."
Патинсън добавя: "Първият филм бе за нова любов. Вторият бе за загуба. Третият е за това колко трудна може да е една връзка, ако е истинска. Връзката им е отдадена. Едуард определено е решен да бъда част от света на Бела. Неговият образ е подобен в първите два филма, защото е свикнал на живота в изолация. Сега той приема факта, че връзката му с Бела е истинска и затова той трябва да е част от нейния свят, да бъде повече човек. Досега винаги се е държал настрана от хората и му е трудно да се държи нормално, да показва човешки емоции всеки ден. Трудно му е, защото не го е правил от много време. Трудно му е да е нормален, защото не помни какво е."
Стюарт добавя: "Това е безусловната любов, която е подложена на тест. Интересно е, без съмнение са отдадени един на друг, но в този филм общуват повече, по-открити са един с друг. По-склонни са да допуснат и други хора в живота си, не крият връзката си само за себе си. Силната им връзка, която е причинила проблеми в живота на много хора, вече функционира нормално."
"Връзката им се свежда до това, че Бела е твърдо решена да стане вампир и иска Едуард да я превърне," обяснява Патинсън, "Едуард все още се колебае, но е решил, че ако се оженят, ще бъде склонен да изпълни желанието й. Но тогава се появява нова заплаха – заплахата от ревността, несигурността, страха, че не си достатъчно добър за партньора си. Вместо да побегне, както в "Новолуние", в "Затъмнение" Едуард трябва да се бори за връзката си, а не само да се бори с лошите."
Едуард трябва да се бори и с целомъдрието си. "Едуард е от друго време и ценностите му са много различни," казва Стюарт, "Интересно е, че изглеждат на една възраст, но в общи линии старец излиза с 18-годишна. Той иска да се ожени за нея, но тя не иска. Искат едно и също един от друг, но го изказват по различен начин. Забавно е да ги гледаш как се справят с това."
"Едуард иска тя да изживее всичко човешко преди да се превърне във вампир," обяснява Годфри, "Той лично иска да се ожени преди да се впусне в приключението, което ги чака през вечността. Част от дилемата е, че Бела трябва да се омъжи преди да стане вампир. Едуард все още се надява, че тя ще промени решението си, защото той още се притеснява за това, че тя ще изгуби душата си."
Майер добавя: "Затъмнение" се развива само в продължение на месец, през който двамата се нагаждат един към друг и опитват да отрият баланса. Бела е много целенасочена, а Едуард постоянно премисля всичко. Постоянно е напред назад, отначало е прекалено покровителствен към Бела, после осъзнава, че прекалява. После отново се връща в начална позиция и осъзнава, че трябва да се контролира. Прави крачка напред и после крачка назад. Може би щеше да е много по-приемливо да каже на Бела: "Не искам да прекарваш толкова време с Джейкъб, не защото се тревожа за безопасността ти, а защото ме кара да се чувствам некомфотно." Тогава вероятно щеше да го послуша. Има много объркване във всяка двойка, да кажеш това, което наистина искаш не е толкова лесно. Затова има крачки напред и назад, докато се опитват да разберат кой какво наистина иска да каже."
"Едуард има различни възгледи," включва се Патинсън, "Той ревнува и съжалява другите. Има емоции на 17-годишен и ревнува, когато други момчета харесват приятелката му. Мисля, че това влияе на всичко. Но вече излиза от обвивката си. Едуард е затвърдил връзката им и Бела вече има някакъв контрол. Скоростта, с която се е развила неговата връзка с Бела е различна от тази, с която се е развила тази на Джейкъб. Досега Едуард винаги е бил самотникът. Любовният триъгълник започна в "Новолуние", но в "Затъмнение" се развива. Едуард трябва да се бори, смята, че трябва да се докаже на Бела."
"Ще ми се да мисля за "Затъмнение", като за върховата точка на любовния триъгълник," казва Лотнър, "В "Новолуние" Джейкъб страстно мразеше Едуард. В "Затъмнение" е принуден да се съюзи с него, за да защити Бела и го опознава малко по-добре. Имат няколко откровени разговора. Едуард може да чете мисли и разбира всичко, което се случва в главата на Джейкъб, който пък няма представа какво се случва в тази на Едуард. Джейкъб иска от него да му позволи да разбере мислите му, смята, че щом Едуард знае всичко и той има право на същото. Едуард се съгласява и му казва, че може би за Бела ще е по-добре да е с него. Джейкъб оценява това кратко откровение."
"Любимата ми сцена е тази в палатката," съгласява се и Майер, "Това е ситуация, в която за първи път чуваме какво наистина си мислят Едуард и Джейкъб. Те не осъзнават, че Бела ги чува. Беше забавно да пиша тази сцена. Тримата са затворени на малко пространство и не могат да се откъснат един от друг. Беше истинско удоволствие да развия тази сцена."
"Едуард познава Джейкъб доста добре, но до този момент Джейкъб не е имал шанса да опознае Едуард. Смята го за нечовек, не вярва, че има истински емоции," разказва Майер, "Джейкъб не може изцяло да мрази Едуард след този разговор, а Едуард всъщност никога не е мразил Джейкъб, защото знае, че намеренията му са добри. Това е в основата на помирението им и евентуалното им приятелство."
"Едуард наистина иска да е с Бела, но иска и тя да е щастлива и да има възможно най-добрия живот. Не може да мрази Джейкъб, защото знае, че той се опитва да постъпи правилно и би спасил хората, които и Едуард би спасил," разкрива Майер, "Той е герой, добър човек и за Едуард е трудно да не уважи това. Сцената в палатката е първият шанс за Едуард да покаже, че не таи лоши чувства към Джейкъб, защото знае, че е добър човек."
"В "Новолуние" Бела се сближи с Джейкъб и помежду им вече има силна връзка, която не се харесва особено на Едуард и в "Затъмнение" той го показва," обяснява Патинсън, "Но в крайна сметка му се налага да приеме помощта на Джейкъб и глутницата в борбата срещу новородените. Едуард трябва да се примири с връзката на Джейкъб и Бела и да приеме факт, че не само него го е грижа за нея. Едуард трябва да признае, че винаги е смятал Джейкъб за добър и затова се чувства застрашен от него."
"Донякъде Едуард иска Бела да избере Джейкъб, за да запази човешкия си живот, но не може да се откаже от любовта си към нея," казва Годфри, "Ако тя го избере, той трябва да приеме, че тя иска този начин на живот. Накрая Джейкъб го приема и осъзнава, че Бела иска Едуард и няма как да спечели сърцето й. В крайна сметка връзката между двамата е, че и двамата обичат Бела. Донякъде са свързани, чрез любовта си към нея."
"Темата за избора и последствията от него е много важна за Стефани," казва Розенбърг, "Това е темата на филма. Да запазя емоциите на Бела, когато взима решенията си, да осъзнава какво прави – това бе работата ми. За тази цел трябваше да направя Джейкъб равностоен противник на Едуард, което бе трудно, защото Едуард е идеален. Да превърнем Джейкъб в равностоен противник не ни беше никак лесно, доста се потрудихме."
"Джейкъб представя човешкия живот," добавя Розенбърг, "Представя възможността за семейство, възможността да остарееш с някого, да останеш в света, в който си живял досега. Джейкъб представлява тези възможности, а Едуард отказът от всички тях. В този филм става ясно какъв е изборът."
"Джейкъб наистина вярва, че Бела е сродната му душа и няма да се откаже от нея до последния й човешки дъх. Разбира се, той и глутницата му се замесват в конфликта, защото вампирите са смъртните им врагове," добавя Годфри, "Хубавото е, че приятелите му приемат Бела, въпреки желанието им да се разграничат от нея. Топлината на техния свят привлича Бела и тя осъзнава, че в мига, в който стане вампир, ще изгуби всичко това и няма да може да е част от този свят."
"В края на филма Бела се съгласява да се омъжи за Едуард. Едно от нещата, които ми харесваха, докато пишех сценария е, е речта, която Бела трябваше да изнесе за избора, който е направила. Изборът й не е само между Едуард и Джейкъб, но и между човека, който хората смятат, че трябва да бъде и човека, който всъщност е, "обяснява Розенбърг, "Бела е на пътуване в търсене на себе си. В крайна сметка тя вече може да се изправи и да каже: "Това съм аз и твоят свят е и мой свят!" Това е големият й напредък. Това, което очаква героите, най-вече Бела, е да осъзнаят кои са. Трансформацията е невероятна, чакахме я от няколко книги насам. Бела се променя в жена."
"Кристен придава автентичност на Бела, невероятна актриса е," хвали я Елизабет Рийсър, "Трудно е за млада актриса да изнесе такъв филм. Не играе някоя сладурана, търси всичко истинско."
Тримата главни герои се радват на работните си отношения, които са изградили в трите филма досега.
"Обичам да работя с Тейлър. Имаме подобна динамика като Джейкъб и Бела, разбираме се чудесно," разкрива Стюарт, "С Роб много се смеем по време на сериозните сцени, а не в сцените, които се предполага, че трябва да са забавни. Така ни е по-лесно, защото сме установили динамика, която никой не може да наруши. Така че вече всички сме доволни."
"Идеално е," съгласява се Патинсън, "Тейлър е страхотен, а във втория филм почти нямахме общи сцени. Беше готино да снимаме повече заедно в третия. Забавно е да правим сцени, в които сме пред сблъсък. Едуард винаги е сдържан, но Джейкъб често го изкарва от равновесие. Постоянно се заяждат и за нас с Тейлър това бе най-забавният филм."
За Лотнър се оказва доста трудно да мрази Патинсън на екрана. "Роб е прекалено мил," казва през смях Тейлър, "Трябваше да го позачерня малко. Забавно е, защото преди снимките с Роб се шегуваме и смеем, но като ни извикат на площадката, внезапно започвам да го мразя. Това си бе предизвикателство."
"Станахме семейство. Невероятно е как тези филми трансформираха професионалния и личния им живот. Всеки път, като започнем да снимаме, е все едно се връщаме на летен лагер," разказва Годфри, "Вълнувахме се да се видим отново, но си имахме и типичните "семейни кавги". Накрая всички се прегръщат и си казват: "До следващото лято!" Приятно е да работим по филми, които толкова много хора обичат. Много хора очакват филмите и няма как да не се радваш, че правиш нещо, което радва всички, правиш го като дар за публиката."



Тагове:   Здрач,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: dstatulov
Категория: Изкуство
Прочетен: 1636368
Постинги: 192
Коментари: 602
Гласове: 801
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930