Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
15.10.2010 18:10 - РЕЧ НА ЖОЗЕ МАНУЕЛ БАРОЗУ
Автор: dstatulov Категория: Изкуство   
Прочетен: 1273 Коментари: 0 Гласове:
3



     Реч на председателя на европейската комисия Жозе Мануел Барозу на откриването на  кампанията „Ние сме нещо повече” (Culture Action Europe) – политическа платформа за изкуство и култура, която има за цел да се увеличи подкрепата за културните дейности в интерес на всички европейски граждани Тази кампания ще е от полза за предстоящите политически и финансови преговори в Европейския съюз за периода 2014 – 2020 година, като една своевременна възможност да се развият и изострят аргументите в защита на изкуствата и културата.

Дами и господа,

Колеги,
Скъпи приятели,
Скъпа Андрула,

През изминалите години не съм крил важната роля, която културата играе в живота ми. Срещите ми с литературата, театъра, музиката и изкуството като цяло не само ми дават сили и ме докосват емоционално отново и отново, но в огромна степен са допринесли за формирането на житейската ми философия и виждането ми за Европа. По мое виждане културата е сърцето на Европа. Кампанията ви е дръзко озаглавена: „Ние сме нещо повече” и Европа наистина е нещо повече: повече от икономически проект, повече от инертна съвкупност от факти, всъщност, повече и от отделните й съставни части. Това поражда уникалността на Европейския проект – обединени в различията си, ние вървим към срещата на различните езици, народности и религии, които са белязали общата ни история, и до днес продължават да подхранват творческия пламък на Европа.

Вярвам, че на хората на изкуството и на творците е отредена важна роля: да държат пред нас огледалото, в което да видим себе си. Понякога творческият импулс отприщва разрушителни енергии, но от тези разрушителни енергии се раждат съзидателността и новаторското мислене, предвидливо подканящо ни да се подготвим за бъдещето.

В изпълнени с предизвикателства времена като днешните критичното мислене на творците е по-важно от всякога. Трябва да осигурим на културата уютно пространство, където тя да отключи творческите ни импулси. При добри условия за това, последиците са не само икономически: културата ни помага да осмислим бързо-променящия се свят, да опознаем в дълбочина себе си и околните. С помощта на културата можем да изградим общества, където всеки да осъществи изцяло възможностите си и да сподели виждането за Европа на общите ценности, която е толкова скъпа на сърцето ми.

За мен е вълнуващо и обнадеждаващо да видя толкова силна мобилизация в Европейската културна сфера, каквато проявява Джон Грешууд. Благодаря ви, че споделихте с мен тази кампания.

Наистина сме нещо повече. Благодаря ви.

07.10 2010


Тагове:   реч,   Мануел,


Гласувай:
3



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: dstatulov
Категория: Изкуство
Прочетен: 1634045
Постинги: 192
Коментари: 602
Гласове: 801
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031